Βιογραφικό

ΜΑΥΡΟΓΙΑΝΝΗ ΑΡΙΣΤΕΑ (ΑΡΙΑ)

Βιογραφικό Σημείωμα

 

Ισαύρων 36, ΤΚ 71303 , Ηράκλειο Κρήτης

E mail.: amavrog@uoc.gr, amayrog@gmail.com

Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=VqOaQgD_2KA

  ΤΡΕΧΟΝΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

  • 1/10/2023-31/8/2024: Εντεταλμένη Διδάσκουσα, Τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών, Φιλοσοφική Σχολή, Πανεπιστήμιο Κρήτης.
  • 2002-2023: Καθηγήτρια Β-βάθμιας εκπαίδευσης, φιλόλογος (Διορισμός μέσω γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ).

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

  • Διδακτορική Διατριβή: Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Κρήτης, Επιβλέπουσα Καθηγήτρια Ελένη Βασιλάκη, βαθμός άριστα (10), 2023.

Τίτλος διδακτορικής διατριβής: «Ανάπτυξη Μεταγνωσιακών Στρατηγικών και Διαδραστικά Συστήματα Μάθησης: Σχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση διαδραστικού περιβάλλοντος μάθησης για τη διδασκαλία πραγματολογικών κειμένων».

Βραβείο άριστης Διδακτορικής Διατριβής Πανεπιστημίου Κρήτης 2023.

  • Μεταπτυχιακές Σπουδές: Κλάδος Προϊστορικής Αρχαιολογίας του Α.Π.Θ., Επιβλέπων Καθηγητής Γεώργιος Χουρμουζιάδης, βαθμός άριστα (10), 1995.

Τίτλος μεταπτυχιακής εργασίας: «Η Κρήτη από τη Νεολιθική στην Εποχή του Χαλκού: Το πρόβλημα της μετάβασης».

  • Βασικές σπουδές: Πτυχίο Φιλοσοφικής Σχολής Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας, 1991.
  • Ξένες Γλώσσες: Αγγλικά (Proficiency C2), Γερμανικά (Goethe Zertifikat B1).

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ

  • 1/10/2023-31/8/2024: Εντεταλμένη Διδάσκουσα, Τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών, Φιλοσοφική Σχολή, Πανεπιστήμιο Κρήτης.
  • 1997-σήμερα: Καθηγήτρια φιλόλογος σε διάφορες θέσεις στην ιδιωτική και την δημόσια εκπαίδευση.
  • 1992-1996: Αρχαιολόγος στην ΚΓ΄ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων, στο Αρχαιολογικό Ινστιτούτο Κρήτης και στην Εφορεία Παλαιοανθρωπολογίας-Σπηλαιολογίας Ελλάδας. Βασικό αντικείμενο εργασίας η δημιουργία ενός Άτλαντα Αρχαιοτήτων της Κρήτης, με χρήση μεθόδων γεωγραφικών συστημάτων (GIS, GPS), αρχαιομαγνητικών διασκοπήσεων και αεροφωτογραφιών.

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

  • 2023-24 Χειμερινό εξάμηνο: Αυτοδύναμη διδασκαλία του υποχρεωτικού μαθήματος «Διδακτική Μεθοδολογία» στο Τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης.
  • 2017-2022: Στο πλαίσιο των υποχρεώσεων των διδακτορικών σπουδών για δύο τρίωρα κάθε εξάμηνο διδασκαλία στα μαθήματα και τα σεμινάρια:

Β01Π01 Εισαγωγή στην Ψυχολογία

Β01Π03 Θέματα Γνωστικής Ψυχολογίας

Β01Π05 Γνωστικές Διεργασίες, Συγκινήσεις και Νοητική Υγεία

Β01Σ10 Μνήμη, Λειτουργία και Διαταραχές

Β01Σ02 Εγκέφαλος, Μάθηση και Συμπεριφορά

των παρακάτω θεματικών ενοτήτων:

  1. Το μοντέλο μάθησης της γνωστικής μαθητείας
  2. Η θεωρία της διπλής κωδικοποίησης του Paivio και η σχέση της με το μοντέλο της μνήμης εργασίας των Baddeley και Hitch.
  3. Η θεωρία του Γνωστικού Φορτίου
  4. Πρακτικές εφαρμογές αποτελεσματικής μάθησης: ο δάσκαλος ως γνωστικός συνεργάτης
  5. Η πολυμεσική μάθηση και οι αρχές της
  6. Σχεδιάζοντας ένα αποτελεσματικό πολυμεσικό περιβάλλον μάθησης
  7. Τα Συστήματα Γεωγραφικών Πληροφοριών ως βάση σχεδιασμού διαδραστικών περιβαλλόντων μάθησης
  8. Αφηγηματικοί πράκτορες και φθίνουσα καθοδήγηση
  9. Η δόμηση αφηγηματικών παιδαγωγικών πρακτόρων: βασικές αρχές σχεδιασμού και υλοποίησης
  10. Τροποποιείται η στάση των μαθητών/τριών απέναντι σε γνωστικά αντικείμενα που δεν προτιμούν;
  11. Μεταγνώση ή μεταγιγνώσκειν: οδοιπορικό στην εξέλιξη της σχετικής έρευνας
  12. Ανάπτυξη μεταγνωσιακών στρατηγικών ανάγνωσης και επίδοση: μια αμφίδρομη σχέση;
  13. Διαδραστικά περιβάλλοντα μάθησης: σχεδιασμός και δόμηση
  14. Τα Συστήματα Γεωγραφικών Πληροφοριών στη διδακτική πράξη: η περίπτωση των Αφηγηματικών Χαρτών (Story Maps).

ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ-ΚΑΘΟΔΗΓΗΤΙΚΟ ΕΡΓΟ

16/05/2023-23/6/2023: Σύμβουλος Εκπαίδευσης Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ-ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ

  • 1/9/2022-31/8/2022: Σύμβουλος σχολικής ζωής
  • 1/9/2022-15/5/2023: Ενδοσχολική Συντονίστρια γνωστικού πεδίου για τα φιλολογικά μαθήματα

ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΕΡΓΟ (βιβλία)

  • Βασιλοπούλου, Β., Κονταξή, Σ., Μαυρογιάννη, Α., Στραβοπόδη, Ε. & Στρατούλη, Γ. (2000). «Αρχαιολογία και σπήλαια». «Ο κόσμος των σπηλαίων», τεύχ. 4, Εφορεία Παλαιοανθρωπολογίας-Σπηλαιολογίας, Υπουργείο Πολιτισμού, ISBN 960-214-826-8.
  • Στυλιανάκη, Μ., Μαυρογιάννη, Α., Μαθιουδάκης, Π. & Νεράντζη, Ε. (2006). Η αρμονία των αντιθέσεων: Γούβες-Χερσόνησος-Μάλια. Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ηρακλείου, Επιτροπή Τουριστικής Προβολής, Διεύθυνση Τουριστικής Ανάπτυξης.

ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΕΡΓΟ (σε συλλογικό τόμο)

  • Μαυρογιάννη, Α., Βασιλάκη, Ε., & Σπαντιδάκης, I. (2024, υπό δημοσίευση). Κλίμακα Μεταγνωσιακής Ενημερότητας Στρατηγικών Ανάγνωσης (MARSI-2fR). Στο Α. Σταλίκας, Σ. Τριλίβα, & Π. Ρούσση (συγγρ. & επιμ.), Τα Ψυχομετρικά Εργαλεία στην Ελλάδα.
  • Μαυρογιάννη, Α., Βασιλάκη, Ε., & Χουρδάκης, Α. (2024, υπό δημοσίευση). Ερωτηματολόγιο Διερεύνησης της Στάσης απέναντι στην Ιστορία (ΕΔΙΣ). Στο Α. Σταλίκας, Σ. Τριλίβα, & Π. Ρούσση (συγγρ. & επιμ.), Τα Ψυχομετρικά Εργαλεία στην Ελλάδα.

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΣΥΛΛΟΓΙΚΩΝ ΤΟΜΩΝ

  • Co-Guest Editor with G. M. Agiomirgianakis, G. Koutromanos, G. Rentifis of the Creative Education, Volume XX, Issue YY on “International Mobility in Education, Gamification in Education and Lifelong Learning”, December 2023.

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ

  • Karaisko, E., Kokkinou, Ai., Rentifis, G. & Mavrogianni, A. Proceedings of the 3rd International Scientific Conference INOEK 2023. Greece-Europe 2030: Education, Research, Innovation, New technologies, Institutions and Sustainable Development. 7-10 September. Heraklion, Crete, Greece

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ (σε διεθνή περιοδικά με κριτές)

  • Mavrogianni, A., Vassilaki, E., Sarris, A., & Yachnakis, E. (2021). Do Computer and Foreign Language Literacy Affect Native Language (L1) Reading Strategies? Advances in Social Sciences Research Journal, 8(6). 543-559. https://doi.org/10.14738/assrj.86.10469
  • Mavrogianni, , Vassilaki, Ε., Spantidakis, G., Sarris, A., Papadaki-Michailidi, E. & Yachnakis, E. (2020). An Alternative Factorization of the Metacognitive Awareness of Reading Strategies Inventory Associated with the Greek National Curriculum and Its Psychometric Properties. Creative Education, 11(8). 1299- 1323. https://doi.org/10.4236/ce.2020.118096

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ (σε ελληνικά περιοδικά με κριτές)

  • Μαυρογιάννη, Α., Βασιλάκη, Ε., Σπαντιδάκης, Ι. & Γιαχνάκης, Ε. (2024, υπό δημοσίευση). Στάθμιση και ψυχομετρική αξιολόγηση της αναθεωρημένης κλίμακας Μεταγνωσιακής Ενημερότητας Στρατηγικών Ανάγνωσης MARSI-2fR. Θέματα Επιστημών Αγωγής. ISSN 1109-8740.
  • Μαυρογιάννη, Α., Βασιλάκη, Ε., Σπαντιδάκης, Ι. (2023). Οι Παιδαγωγικοί Πράκτορες ως βοηθοί Φθίνουσας Καθοδήγησης για την Ανάπτυξη Μεταγνωσιακών Στρατηγικών. Διάλογοι! Θεωρία και πράξη στις Επιστήμες Αγωγής. https://doi.org/10.12681/dial.35653
  • Μαυρογιάννη, Α., Βασιλάκη, Ε., Σπαντιδάκης, Ι. & Χουρδάκης, Α. (2023). Στάση απέναντι στην Ιστορία και διαδραστικά περιβάλλοντα μάθησης. Επιστήμες της Αγωγής (3). 7-28.
  • Μαυρογιάννη Α., Βασιλάκη Ε., & Γιαχνάκης Ε. (2021). Κατασκευή και ψυχομετρικός έλεγχος κλίμακας διερεύνησης της στάσης των μαθητών απέναντι στην Ιστορία. Preschool and Primary Education, 9(2). https://doi.org/10.12681/ppej.25991

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ (σε πρακτικά διεθνών συνεδρίων)

  • Mavrogianni, A., Vasilaki, E., & Spantidakis, Ι. (2023, August 22-26). Revision and psychometric properties of the Metacognitive Awareness scale MARSI-2fR. 20th Biennial EARLI Conference, Thessaloniki, Greece.
  • Μαυρογιάννη, Α. (2023, Μάιος 26-28). «Βαλκανικό Οδοιπορικό»: ένα συνεργατικό πολυμεσικό περιβάλλον ως αρωγός μάθησης και αλληλεγγύης. 9ο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο Ινστιτούτου Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών ΙΑΚΕ, Ηράκλειο Κρήτης, Ελλάδα.
  • Μαυρογιάννη, A., Βασιλάκη, E., Σπαντιδάκης, I., Σαρρής, A., Παπαδάκη Μιχαηλίδη, E. & Γιαχνάκης, Ε. (2019, Νοέμβριος 22-24). Αφηγηματικοί παιδαγωγικοί πράκτορες για την ενίσχυση των στρατηγικών ανάγνωσης στο πολυμεσικό περιβάλλον μάθησης Γεω-Ίστωρ. 10ο Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, Αθήνα, Ελλάδα.

  ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ (σε διεθνή συνέδρια)

  • Mavrogianni, A. & Vassilaki, E. (2023, September, 15-17). Metacognition and Pedagogical Agents Scaffolding in Interactive Learning Environments. 1st International Faculty Development and Higher Education Conference “Developing Faculty members’ Pedagogical Acuity”. Rethymnon, UoC.
  • Μαυρογιάννη, Α. & Βασιλάκη, Ε. (2023, Σεπτέμβριος, 7-10). Σχεδιασμός και ανάπτυξη καινοτόμου διαδραστικού περιβάλλοντος μάθησης. 3ο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο «Ελλάδα-Ευρώπη 2030: Εκπαίδευση, Έρευνα, Καινοτομία, Νέες Τεχνολογίες, Θεσμοί και Βιώσιμη Ανάπτυξη». Ηράκλειο Κρήτης.
  • Μαυρογιάννη, Α. & Βασιλάκη, Ε. (2023, Σεπτέμβριος, 7-10). Εφαρμογή της θεωρίας του γνωστικού φορτίου στην εκπαιδευτική τεχνολογική καινοτομία. 3ο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο «Ελλάδα-Ευρώπη 2030: Εκπαίδευση, Έρευνα, Καινοτομία, Νέες Τεχνολογίες, Θεσμοί και Βιώσιμη Ανάπτυξη». Ηράκλειο Κρήτης.
  • Γκιουρέμου, Κ., Μαυρογιάννη, Α. & Καραδήμου, Α. (2023, Μάιος 26-28). «Strade culturali: πολιτιστικές διαδρομές»: Μια διαθεματική και βιωματική προσέγγιση της μάθησης. 9ο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο ΙΑΚΕ, Ηράκλειο Κρήτης.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ (σε ελληνικά συνέδρια)

  • Μαυρογιάννη, A., Βασιλάκη, E., & Βάσιου, Αι. (2023, Σεπτέμβριος, 21-24). Μελέτη εφαρμογής των αρχών της Πολυμεσικής Μάθησης, του Γνωστικού Φορτίου και της Διπλής Κωδικοποίησης για τη βελτίωση της γνωστικής επίδοσης. 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο Γνωσιακής Επιστήμης. Ξυλόκαστρο Κορινθίας.
  • Mavrogianni, A., Vasilaki E., Spantidakis I., Papadaki-Michailidi E., & Linardakis M. (2018, May, 17-20). Adaptation to the Greek population of the Metacognitive Awareness of Reading Strategies Inventory (MARSI) version 1.0. 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο Γνωσιακής Επιστήμης, Λεύκες Πάρου. (Αναρτημένη ανακοίνωση).
  • Μαυρογιάννη, Α. (2016, Μάιος 13-15). Συνάντηση Ιστορίας και Μουσικής – Διδακτική προσέγγιση με τη χρήση των ΤΠΕ στο μάθημα της Ιστορίας Β΄ Λυκείου. 1ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο «Κοινωνία και σχολείο: Μια σχέση υπό διαπραγμάτευση». Χερσόνησος Κρήτης.

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ

  • Μαυρογιάννη, Α. (2019). Πολυμεσικό περιβάλλον μάθησης «Βαλκανικό Οδοιπορικό», στο οποίο με την αρωγή των ΤΠΕ συναιρούνται τα πεδία των γνωστικών αντικειμένων της Ιστορίας, της Γεωγραφίας και της Μουσικής. Στο «Βαλκανικό Οδοιπορικό» το διαδραστικό χαρτογραφικό υπόβαθρο εμπλουτίστηκε με αναδυόμενα κείμενα, βίντεο, ψηφιακές περιηγήσεις και φωτογραφικό υλικό για σημαντικά μνημεία ή χώρους περιοχών των Βαλκανίων, όπου άλλοτε έδρασε καταλυτικά ο ομογενειακός ελληνισμός.
  • Μαυρογιάννη, Α. (2018). Διαδραστικό σύστημα μάθησης «Γεω-Ίστωρ». Με το συγκεκριμένο διαδραστικό περιβάλλον μάθησης, που είναι δομημένο στην πλατφόρμα ArcGIS, οι μαθητές αφενός μελετούν σχολικά πραγματολογικά κείμενα (Ιστορίας) αξιοποιώντας πολυμεσικό υλικό (χάρτες, ντοκιμαντέρ, φωτογραφίες, βίντεο) και διαδικαστικές διευκολύνσεις παρεχόμενες από αφηγηματικούς παιδαγωγικούς πράκτορες και αφετέρου αξιολογούνται σε επίπεδο γνώσης, μεταγνώσης και στάσης απέναντι στην Ιστορία.
  • Μαυρογιάννη, Α. (2018). Δημιουργία και κατοχύρωση τεσσάρων αφηγηματικών παιδαγωγικών πρακτόρων (Ίρις, Σήφης, Θωμάς, Alice) ως βοηθών φθίνουσας καθοδήγησης μέσα σε ανοιχτά περιβάλλοντα μάθησης.
  • Μαυρογιάννη, Α. & Τραχανιάς Σ. (2015). «Οικία Χρονάκη: Μια ματιά στο παρελθόν». Ιστορικό Ντοκιμαντέρ στα πλαίσια εκπαιδευτικού πολιτιστικού προγράμματος στο 2ου ΓΕΛ Ηρακλείου Κρήτης.
  • Μαυρογιάννη, Α., «Οδοιπορικό τέχνης: Από τη Μακεδονική Αναγέννηση στο Βυζάντιο έως και την Αναγέννηση στη Δύση» (Απρίλιος 2002). Εκπαιδευτικό ψηφιακό υλικό για την διδασκαλία του διδακτικού εγχειριδίου της Ιστορίας Β΄ Λυκείου με ΤΠΕ.

ΓΝΩΣΕΙΣ-ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

  • Παρακολούθηση του προγράμματος «Προχωρημένη επιμόρφωση για την αξιοποίηση και εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη» (Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε.), συστάδας «Β2.1 ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΑ», συνολικής διάρκειας 60 διδακτικών ωρών, από 21/03/2023 έως 29/06/2023 (εκκρεμούν εξετάσεις πιστοποίησης).
  • Πιστοποίηση ΥΠΕΠΘ, πρόγραμμα 5794-216: «Εισαγωγική Επιμόρφωση για την εκπαιδευτική αξιοποίηση Τ.Π.Ε.» (Β1 επίπεδο Τ.Π.Ε.), 14-11-2021.
  • Google Forms, Sound-Video animation (Crazytalk, Xilisoft Video Cutter).
  • Internet tools, Windows-Word-Excell-Powerpoint.
  • Access 2000, Internet Front Page, Visual Basic, C++,
  • Πιστοποίηση ΥΠΕΠΘ, πρόγραμμα 16-104-45: «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στην Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση», 4-4-2005.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ

  • Μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής στο: 3rd International Scientific Conference INOEK 2023. Greece-Europe 2030: Education, Research, Innovation, New technologies, Institutions and Sustainable Development. 7-10 September. Heraklion, Crete, Greece
  • Μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής στο: The 28th Annual Meeting of the ASSC, UoC (Διεθνές Συνέδριο για τη Συνείδηση), 2025, Ηράκλειο Κρήτης.

ΑΛΛΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

  • Μέντορας-σύμβουλος ασκούμενων φοιτητών της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης κατά τη διδακτική άσκηση από το ακαδημαϊκό έτος 2014-15 μέχρι σήμερα.
  • Μέλος του Ελληνικού Ινστιτούτου Οικονομικών της Εκπαίδευσης & Δια βίου Μάθησης, της Έρευνας & Καινοτομίας (ΙΝ.Ο.ΕΚ).
  • Μέλος της Επιστημονικής Ένωσης για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (Ε.Ε.Π.Ε.Κ.)
  • Μέλος του Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας.
  • Reviewer στο European Journal of Psychology of Education (EUPE).
  • Reviewer στο 20th Biennial EARLI Conference, Thessaloniki, Greece (2023).
  • Reviewer στα Πρακτικά του 3oυ Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου «Ελλάδα-Ευρώπη 2030: Εκπαίδευση, Έρευνα, Καινοτομία, Νέες Τεχνολογίες, Θεσμοί και Βιώσιμη Ανάπτυξη», 7-10 Σεπτεμβρίου 2023, Ηράκλειο Κρήτης.

 

***